5 de nov. 2008

QUÈ EN SABEM DELS INVENTS?

Què en sabem dels invents els nens i les nenes de P5? Abans de començar a investigar, hem dit tot el que ja sabíem de la bicicleta, el cotxe, el telèfon, l'electricitat, el paraigües i el llibre.

Com veieu a les imatges, per fer-ho hem anat al laboratori. Tot el que anàvem dient ho apuntàvem a l'ordinador i ho podíem veure per la pantalla gegant que hi ha penjada a la paret del laboratori. Cada nen i nena anava dient coses sobre els invents i era molt divertit veure el nostre nom i el que dèiem en aquesta pantalla tan gran.



I així, què en sabem les nenes i els nens de P5 d'aquests sis invents? Doncs moltes i moltes coses, encara que en volem descobrir moltes més. A continuació, teniu tot el que de moment ja en sabem.

EL COTXE
MARINA: TÉ FINESTRES.
ANGELO: TÉ RODES.
MIQUEL: TÉ LLUMS.
KATHERINE: TÉ PORTES.
LEILA: TENEN PORTAEQUIPATGES.
JOEL: SERVEIX PER CONDUIR.
ERIK: TÉ UN VOLANT.
ALEX: EL VA INVENTAR UN SENYOR.
CANDELA: TÉ SEIENTS.
LEONEL: HI HA DIFERENTS MARQUES.
IAN: ALGUNS TENEN SOSTRE I ALTRES NO.
MARTINA: NECESSITA UNES CLAUS PER FUNCIONAR.
MARC: PERQUE CORRI MÉS NECESSITA BENZINA.
JUDITH: TÉ LLUMS PER LLEGIR.
VIRGINIA: ENS HEM DE POSAR EL CINTURÓ.
ILYAS: TÉ FRENS, PER ATURAR-NOS.
ALEX: TENEN UNA RÀDIO.
MIQUEL: FA TEMPS NO N´HI HAVIA.
JUAN M: ABANS ANAVEN CAMINANT.


EL LLIBRE
JUDITH: ES LLEGEIXEN.
ALEX: ABANS ESCRIVIEN AMB UNA PLOMA I AMB PINTURA.
MARC: TENEN LLETRES.
SALMA: SERVEIXEN PER MIRAR-LOS.
MIQUEL: ELS HEM DE CUIDAR PER A QUÈ NO ES TRENQUIN.
ANGELO: ALGUNS TENEN FOTOS.
PEACE: SÓN DE PAPER, ALGUNS DE PLÀSTIC.
KATHERINE: LES LLETRES DE DINS ESTAN IMPRESES.
CANDELA: TENEN TAPES, MÉS DURES QUE LES PÀGINES.
JOEL: TENEN MOLTES PÀGINES.
IAN: FA MOLTS ANYS QUE EXISTEIXEN.
LEONEL: TAMBÉ TENEN DIBUIXOS.

LA BICICLETA
VIRGINIA: TENEN DOS RODES.
MARINA: N’HI HA QUE TENEN 3 O 4 RODES.
JUDITH: TENEN FRENS.
CANDELA: TENEN PEDALS.
VIRGINIA: TENEN UNA COSA A DALT PER AGAFAR-S’HI.
ALEX: TENEN MANILLAR.
MARC: TÉ UN SEIENT.
SALMA: POSEM ELS PEUS.
IAN: LES RODES SÓN NEGRES.
MARINA: PER A QUÈ FUNCIONI S’HA DE PEDALAR.
ALEX: SERVEIXEN PER FER-TE FORT.
ANGELO: TENEN UNA CADENA QUE VA RODANT.

L’ELECTRICITAT
ANGELO: SERVEIX PER A QUÈ FUNCIONI LA LLUM.
CANDELA: TENEN ENDOLLS.
JUDITH: SI NO N'HI HA, UTILITZEM LA LLANTERNA.
MARINA: SERVEIX PER FER FUNCIONAR L’ORDINADOR.
ALEX: ENS AJUDA A VEURE-HI.
VIRGINIA: ELS LLUMS S’HAN D’APAGAR.
MIQUEL: ABANS DE LA LLUM UTILITZAVEN ESPELMES.
KATHERINE: ABANS DE LES ESPELMES AGAFAVEN UNS PALS I HI POSAVEN FOC.
ABRIL: LA LLUM PASSA PER LA CORRENT.
MIQUEL: I PELS CABLES.
IAN: ES PODEN FONDRE PERQUÈ LA MEVA S’HA FOS.

EL PARAIGÜES
ERIK: L’UTILITZEM QUAN PLOU.
LEONEL: TÉ UN PAL PER AGUANTAR-LO.
JUAN M: SERVEIX PER NO MULLAR-NOS.
SALMA: TÉ UN MÀNEC, A BAIX.
SHARON: ES POT TANCAR I OBRIR.
ANGELO: SERVEIX PER A QUÈ NO ENS CAIGUIN GOTES.
LEILA: ESTAN FETS DE PLÀSTIC.
JOEL: SÓN DE COLORINS.
KATHERINE: L’AGAFEM QUAN ANEM A COMPRAR I PLOU.
CANDELA: TÉ SOSTRE.
ALEX: SI NO EN TENIM ENS POSEM L’IMPERMEABLE.
ILYAS: QUAN PLOU I L’OBRIM NO ENS MULLEM LA ROBA.

EL TELÈFON

1 comentari:

maria sole ha dit...

Hola classe de P5 sóc la mare de la Judith
Estic molt contenta de poder veure el vostre treball, ho esteu fent molt bé.
Enhorabona i endavant.